1398/5/26 58

راهنمای آماده کردن اسموتی‌های کم‌شیرین ویژه روزهای داغ تابستانی

طرز تهیه اسموتی‌های کم‌شیرین


در این روزهای گرم تابستانی بازار نوشیدنی‌های خنک بسیار داغ شده است. اما بسیاری از این نوشیدنی‌های آماده که تحت عناوینی چون اسموتی، گلاسه یا شیک به فروش می‌روند، میزان بالایی شکر دارند. دریافت این میزان بالای شکر جدا از این که می‌تواند میزان کالری دریافتی روزانه را افزایش دهد، خود می‌تواند احساس تشنگی ما را تشدید کند. در این مطلب ما به دنبال بیان نکات کلیدی در زمان تهیه اسموتی‌های کم‌شیرین هستیم و فهرستی از گزینه‌های متفاوت را برای شما آماده کرده‌ایم.

شما بنا به ذائقه و مواد در دسترس، با توجه به نکات کلیدی این راهنما، می‌توانید نوشیدنی‌های متفاوتی را تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که نتیجه نهایی بر مبنای این توصیه‌ها یک اسموتی با طعم طبیعی، کمی متمایل به ترشی و البته سرشار از ویتامین و مواد مغذی خواهد بود که میزان شکر موجود در آن کمتر از یک چهارم شکر اسموتی‌های آماده بیرون است.

انتخاب مایع اصلی
برای درست کردن اسموتی شما نیاز به مقداری مایع دارید. البته اگر از میوه‌ها و سبزیجات آبدار شما مانند طالبی، خیار یا سیب استفاده می‌کنید، به میزان کمتری مایع نیاز خواهید داشت. فهرست زیر می‌تواند به شما کمک کند تا به غیر از آب به گزینه‌های دیگر نیز فکر کنید:


شیر، آب سبزیجات آماده شده مانند آب هویج یا کرفس، چای خنک، دوغ انتخاب ماده اصلی: در انتخاب این ماده اصلی کمی جسور باشید، نگران طعم یا عطر کم ماده انتخابی خود نیز نباشید، چرا که در مراحل بعدی با افزودن مواد دیگر می‌توانید طعم و عطر اسموتی را بهبود بخشید. البته توجه داشته باشید که چون قرار است محصول نهایی کم‌شیرین باشد، از میوه‌های شیرین در این بخش چندان خبری نیست. حالا به فهرست زیر نگاه کنید:

هندوانه، طالبی، گرمک، ملون، گوجه فرنگی خام (بهتر است پوست آن را بگیرید)، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی (تازه یا یخ‌زده)، هویج (خام یا بخارپز شده)، خیار، کدو سبز (خام)، کدو حلوایی (پخته شده)، اسفناج با برگ‌های کوچک (خام)، کرفس (ساقه‌های ظریف و خام)


بهبود بافت
اگر قرار باشد یکی دو گزینه از فهرست بالا را انتخاب کنید و با آب داخل مخلوط کن بریزید، به احتمال زیاد گزینه به دست آمده بافت دلچسبی نخواهد داشت و خیلی زود آب آن جدا می‌شود. برای بهبود بافت می‌توانید از گزینه‌های زیر استفاده کنید:

میوه‌های یخ‌زده: توت‌فرنگی، موز، انبه، آناناس

ماست، دانه‌های آجیل خام: بادام درختی (بدون پوست) یا بادام هندی، کره بادام درختی یا بادام هندی آسیاب شده

پوره سبزجات پخته شده (هویج، کدو حلوایی یا گل کلم)


بهبود طعم و عطر
انتخاب درست از فهرست زیر نیاز به تجربه دارد؛ انتخاب درست می‌تواند به شما یک اسموتی جادویی بدهد و یک انتخاب غلط ... اصلا بیایید فکرش را نکنیم. فقط یادتان باشد اگر ماده‌ای را برای اولین بار می‌خواهید امتحان کنید، از میزان بسیار کم شروع کنید و اگر طعمش را پسندید، میزان آن را افزایش دهید.

چند برگ از یک نوع سبزی تازه: جعفری، ریحان، نعناع یا رزماری
ادویه: زنجفیل تازه، پودر پیاز، پودر سیر یا کمی فلفل
پوست رنده شده لیموترش یا پرتقال (نهایت به قدر یک قاشق چای خوری)، آب لیمو ترش، سرکه کمی (اگر طرفدار طعم ترش در اسموتی هستید)، فلفل تند تازه، پیاز تازه، پیازچه به میزان کم و در نهایت کمی نمک


نکته پایانی:
اگر از میوه‌ها یا سبزیجات یخ‌زده در هیچ کدام از مراحل استفاده نکرده‌اید، اضافه کردن یخ را فراموش نکنید!

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز